Elke vrijwilliger heeft zijn eigen voorkeuren: de ene werkt liever op vaste uren, terwijl de ander meer flexibiliteit wenst. Het werven van vrijwilligers voor activiteiten is al een uitdaging op zich, vooral als je iedereen persoonlijk moet benaderen. Bovendien wordt het steeds moeilijker om vrijwilligers betrokken en geïnformeerd te houden, vooral wanneer ze verspreid zijn over verschillende locaties en geen toegang hebben tot het intranet. De vraag ‘hoe communiceer je met de informele zorg en hoe kun je vrijwilligers nog beter betrekken?’ komt dan steeds vaker naar voren.
In gesprekken met diverse zorginstellingen merken we dan ook dat de behoefte aan een centraal communicatiemiddel voor vrijwilligers groeit. Veel gestelde vragen zijn: Hoe werf ik efficiënt vrijwilligers voor activiteiten? Hoe houd ik ze op de hoogte van het laatste nieuws? En hoe deel ik belangrijke informatie met hen, ongeacht waar ze zich bevinden? Daarom hebben wij een oplossing ontwikkeld: een op maat gemaakt vrijwilligersportaal, speciaal ingericht naar de behoeften van jouw zorginstelling.
In dit webinar bespreken we:
- De belangrijkste uitdagingen in de zorg rondom communicatie met vrijwilligers.
- Het creëren van een centrale plek waar het binden, boeien, en bereiken van vrijwilligers centraal staat.
- De voordelen van een eigen vrijwilligersportaal van Connect2Care.
- Voorbeeldcases van onder andere Zorgspectrum, TanteLouise en Ipse de Bruggen.
Benieuwd hoe je een centrale informatiehub kunt creëren voor de communicatie en binding met jouw vrijwilligers? Ontdek het in ons webinar.